close
تبلیغات در اینترنت
پرتال تفریحی اجتماعی پاتوق ایرانیان

روشهای موفقیت

روشهای موفقیت
ads
نقش ژنتیک در توانایی رهبری و مدیریت

نقش ژنتیک در توانایی رهبری و مدیریت

ژن CHRNB3 با احتمال تصاحب مناصب رهبری در ارتباط است.

 

یک تحقیق علمی بسیار هیجان‌انگیز در سال ۲۰۱۳ یک متغیر متداول را در ژن CHRNB3 یافت که با احتمال اینکه فردی یک منصب رهبری را تصاحب کند یا نه در ارتباط است. اما این کشف چطور این باور را که همه افراد توانایی و قابلیت به دست آوردن مهارت‌های رهبری و تبدیل شدن به رهبری فوق‌العاده را دارند، به چالش می‌کشاند؟

تحقیقات ژنتیکی تا امروز اطلاعات بسیار مهمی درمورد اینکه ویژگی‌های شخصیتی، هوش، علایق و حتی ارزش‌های ما چطور شکل می‌گیرند، برای ما فراهم آورده است. بااینکه کشفیات ژنتیکی هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند، نکاتی که درمورد رهبران و آموزشات منابع انسانی بسیار گسترده بوده است.

ده درس موفقیت از بروسلی

ده درس موفقیت از بروسلی

 

بروس لي بيشتر به عنوان رزمي کار و ستاره فيلم هاي سينمايي با مضامين هنرهاي رزمي مشهور بود، ولي بايد گفت که او تاجري حرفه اي، مؤثر و تحسين برانگيز نيز بود. در دهه شصت، او زنجيره کوچکي از استوديوهاي کونگ فو باز کرد و در اين استوديوها به تدريس سبک خودش که جون فان گونگ فو نام داشت پرداخت. دانش کامل او در اين باره و مهارت و استادي او در هنرهاي رزمي بود که باعث شد مدرسه هايي که تأسيس کرد موفق شوند. ستاره هاي مشهور زيادي همچون استيو مک کوئين، جيمز گارنر، چاک نوريس و جيمز کوبرن از شاگردان او بودند.
یک انسان عقلانی باید...

یک انسان عقلانی باید...

  •  در روز حداقل یک بار بگوید «من نمی‌دانم‌».

 

  •  کمتر از کسی تقاضایی داشته باشد و عمدتا به همت، فکر، برنامه‌ریزی و زحمات خود اتکا کند.

 

  • در موضوعاتی که اطلاعات کلی دارد، اظهار‌نظر نکند.
نکاتی قابل توجه  از دکتر وین دایر برای اول صبح شما

نکاتی قابل توجه از دکتر وین دایر برای اول صبح شما

وین والتر دایر (Wayne Walter Dyer) در ۱۰ مه، ۱۹۴۰ در شهر دترویت از توابع ایالت میشیگان، ایالات متحده به دنیا آمد. او یک عارف، روانکاو، نویسنده و سخنران است. کتاب قلمرو اشتباهات شما (با عنوان "چگونه شخصیت سالم‌تر بیابیم؟" در ترجمه فارسی) در سال ۱۹۷۶ در حدود ۳۰ میلیون نسخه فروخت و جزو یکی از بالاترین فروش کتاب‌ها در تاریخ شد. دایر در سال ۱۹۸۷ به عنوان بهترین سخنران ایالات متحده شناخته شد.

این شما و این جملات پر انرژی او برای آغاز یک روز تازه:

١٠ حرکت متفاوت برای تقویت حافظه

١٠ حرکت متفاوت برای تقویت حافظه

بسیاری از افراد به محض آن که نمی‌توانند مطلبی را که مطالعه می‌کنند به ذهن بسپارند به خود انگ می‌زنند و خود را کودن و کم‌هوش می‌دانند، اما به یاد‌نیاوردن مطالبی که یک دانشجو یا دانش‌آموز به خاطر سپرده است، می‌تواند دلایل متـــعددی داشته باشد. یکی از مهم‌ترین این دلایل رعایت نکردن مواردی است که می‌تواند حافظه و یادسپاری مطالب را بهبود بخشد.

دلیل های عدم استقبال مردم از محصولات تجاری شما

دلیل های عدم استقبال مردم از محصولات تجاری شما

شاید برای شما هم پیش آمده باشد: پایتان را در مغازه‌ای می‌گذارید، جنسی را می‌بینید که دقیقاً همه ویژگی‌هایی که می‌خواستید را دارد اما در آخر با یک محصول دیگر فروشگاه را ترک می‌کنید. این پدیده در فروشگاه‌هایی که دارای چندین برند می باشند مسئله‌ای طبیعی است اما جدا از مسئله رقابت، دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود بااینکه مشتریان محصولتان را دوست دارند، اما آن را خریداری نکنند. اکثر اوقات الگوی خرید مشتریان وابسته به عوامل آماری است که گاهی حتی اولویت‌های اولیه مشتری را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اما این تنها دلیل نیست.

شما بعنوان موسس یک شرکت یا کمپانی باید بدانید که مشتریان تحت حکمفرمایی نیازهای اجتماعی و روان‌شناختی هستند. به بعضی دلایل، محصول شما ممکن است نیازهای مشتری را برآورده نکند و به همین دلیل بااینکه ممکن است در ابتدا شیفته محصولتان شده باشد، اما آن را نمی‌خرد. یک نمونه عالی از این نوع رفتار مشتری را می‌توان در جامعه طبقه متوسط مشاهده کرد که به دنبال محصولات گران و لوکس هستند. تصمیمات خرید آنها از طریق گروه‌های مختلف هدایت می‌شود: دوستان، خانواده، همکاران و افراد دیگری که نظرشان برای مشتری اهمیت دارد. درنتیجه، کارفرمایان می‌بایست بفهمند که چطور می‌توانند از این موقعیت به نفع خود استفاده کنند.

خوشبختی از آن شماست به آن عادت کنید

خوشبختی از آن شماست به آن عادت کنید

خوشبخت ترین زوج ها ویژگی ها و عادات خاصی دارند. به همین علت تصمیم گرفتیم عادات  مشترک بین زوج های خوشبخت را برایتان معرفی کنیم. شاید دوست داشته باشید شما هم یکی از آنها باشید.

_سازگاری:  همیشه می گویند، باید با آنچه که دارید شاد و خوشبخت باشید نه با چیزهایی که ندارید.زندگی شرایط سخت و آسان دارد و آنهایی موفق اند که می توانند خود را با موقعیت های مختلف وفق دهند.

_ احوال پرسی: با یکدیگر در تماس باشید و احوال هم را جویا شوید. برای یکدیگر یادداشت بگذارید و حتماً در آن قید کنید که چقدر از وجود همدیگر متشکرید .حتی مکالماتی با عبارت های دوستانه و قدیمی مانند" سلام، چگونه روز خود را می گذرانی؟" نیز به طور حتم شریک شما را خوشحال می کند.

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل بیست و هشت)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل بیست و هشت)

کسب و کار شخصی و درآمد مستقل داشتن آرزوی خیلی هاست. بسیاری از مردم در سراسر جهان رویای داشتن شرکتی بزرگ با کارمندان بسیار و ریاست بر آن را در سر می پرورانند اما خبر ندارند که با یک شرکت کوچک و تعداد محدودی کارمند هم می توان موفق شد.
آنچه در سلسله گزارش های پیش رو می خوانید با آنچه تاکنون درباره راه اندازی و اداره یک کسب و کار شنیده یا خوانده اید تفاوت دارد..

داستان این مجموعه گزارش درباره شرکتی نه چندان بزرگ اما بسیار موفق است که با تکیه بر اصولی که از نظر منطقی چندان درست به نظر نمی رسند به درآمدهای میلیونی رسیده است.

پیشنهاد ما برای شما این است که با ما در پاتوق ایرانیان همراه شوید

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل بیست و هفت)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل بیست و هفت)

کسب و کار شخصی و درآمد مستقل داشتن آرزوی خیلی هاست. بسیاری از مردم در سراسر جهان رویای داشتن شرکتی بزرگ با کارمندان بسیار و ریاست بر آن را در سر می پرورانند اما خبر ندارند که با یک شرکت کوچک و تعداد محدودی کارمند هم می توان موفق شد.
داستان این مجموعه گزارش درباره شرکتی نه چندان بزرگ اما بسیار موفق است که با تکیه بر اصولی که از نظر منطقی چندان درست به نظر نمی رسند به درآمدهای میلیونی رسیده است.

پیشنهاد ما به شما این است که خواندن این رشته گزارش ها را از دست ندهید.

اولویت بندی رمز موفقیت در اقتصاد خانواده

اولویت بندی رمز موفقیت در اقتصاد خانواده

خانواده کوچکترین جزء از جامعه است که همه ما عضو آن هستیم و در موفقیت آن نقش داریم. مدیریت موفق خانواده تا حد بسیار زیادی به مدیریت صحیح منابع و مصارف بستگی دارد. درکنار مسائل مختلف عاطفی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی ،اقتصاد به عنوان یک عنصر اصلی و تاثیر گذار بسیار مهم است.

به گزارش پاتوق ایرانیان ، برخی از کارشناسان عدم رقابت در مسیر چشم و همچشمی ها، اعتدال در هزینه کردها و تشریک مساعی والدین، چگونگی هزینه ها را مهمترین راهکارهای دست یابی به مدیریت اصولی هزینه ها در خانواده عنوان می کنند.

هر خانواده باید برای خود هدف یا اهداف واحدی داشته باشد و تمام توان و تلاشش بر این باشد که اهداف اعضای خانواده را همسو وهم جهت نماید. داشتن اهداف متضاد و متفاوت می تواند مشکلات خانمان براندازی را در فرآیند سازگاری خانواده ایجاد و خانواده را دچار دوگانگی یا چندگانگی نماید.

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل بیست و شش)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل بیست و شش)

کسب و کار شخصی و درآمد مستقل داشتن آرزوی خیلی هاست. بسیاری از مردم در سراسر جهان رویای داشتن شرکتی بزرگ با کارمندان بسیار و ریاست بر آن را در سر می پرورانند اما خبر ندارند که با یک شرکت کوچک و تعداد محدودی کارمند هم می توان موفق شد.
 

10 روش برخورد با استرس مالی

10 روش برخورد با استرس مالی

آیا تابحال دچار استرس مالی شده‌اید؟ آماری درمورد تعداد افرادیکه دچار استرس مالی هستند وجود ندارد اما اگر شما هم یکی از آنها هستید، بدانید که تنها نیستید. در این مقاله به چهار علت پایه استرس مالی اشاره می‌کنیم و ۱۰ نکته برای برخورد موثر با آنها عنوان می‌کنیم تا بتوانید زندگی آرام‌تری داشته باشید.

5 اشتباه بزرگ رایج در سرمایه گذاری

5 اشتباه بزرگ رایج در سرمایه گذاری

بدون شک هر کسی در زندگی خود اشتباهاتی در زمینه سرمایه گذاری مرتکب می شود. ممکن است گرفتار آدم بد ذاتی شده باشید یا با طلبکارانی مواجه شوید که نتوانید پول آنها را بپردازید،سهامی خریده باشید که پول شما را به باد داده است،اما به هر حال جبران آن غیر ممکن نیست.

یکی از مهمترین نمود های نجات کشتی در حال غرق شدن داشتن توانایی آموختن از اشتباهات گذشته است.

هر چند این لیست را نمی توان جامع و فراگیر دانست، اما رئوس اشتباهات معمول سرمایه گذاری را در بر دارد.

 

8 روش برای القای مثبت گرایی

8 روش برای القای مثبت گرایی

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، کلین پاول، در گفته های خود اظهار می دارد: "خوش بینی مداوم یکی از ضروریات زندگی است." این یکی از 13 اصلی است که او در کتاب خود با نام "سفر آمریکایی من" آورده است.

به دلیل حس مثبت گرایی که پاول در وجود خود داشت افراد مختلف در زمینه کاری خیلی سریع نسبت به او جذب می شدند. با بیان این مطلب که مثبت گرایی یکی از ضروریات زندگی است می توان به راحتی اعتماد و امید را به فرد مقابل انتقال داد.

همه می دانیم که از طریق مثبت گرایی به راحتی می توانیم به سمت موفقیت سوق پیدا کنیم، اما آیا شما یک حس مثبت دائمی را نسبت به فضای بیرون از خود به نمایش می گذارید؟

در این قسمت نکاتی را به شما آموزش می دهیم که با به کارگیری آنها به راحتی بتوانید انرژی مثبت خود را به دیگران نیز انتقال دهید

 

8 قانون مد آقایان برای محیط کار

8 قانون مد آقایان برای محیط کار

این مقاله شما را با قوانین مد در محیط کار و صعود از نردبان موفقیت آشنا می کند تا با ظاهری مورد اطمینان و کارآمد در محیط کارتان ظاهر شوید.

قانون اول : ورود به یک بخش تازه نیاز به پوشش متفاوت دارد

اگر شما مشتاق هستید مدیر اجرایی یک کمپانی شوید در حالی که هرروز با صندل های جلو باز سر کار می روید، بهتر است این پوشش را فراموش کنید.باید در سبک لباس پوشیدنتان تغییراتی اساسی ایجاد کنید . باید خودتان را آماده کنید تا اگر اتفاق افتاد که با یک مشتری مهم به همراه رئیستان در بیرون از شرکت قرار ملاقات دارید، حتی اگر لازم است از یک دوست صمیمی یک ساعت مارکدار ، کراوات گران قیمت و یا یک گوشی لمسی پیشرفته قرض کنید.

چگونه یک رزومه خوب بنویسیم ؟

چگونه یک رزومه خوب بنویسیم ؟

تهیه یک رزومه کاری خوب که باعث شود یک کارفرما شما را برای مصاحبه کاری دعوت کند، کار خیلی سختی است. اما چه نکاتی وجود دارد که رعایت آنها می تواند به بهتر شدن رزومه ما کمک کند؟

«تحصیلات، مهارت ها و تجربیات خود را در دو صفحه خلاصه کنید.» شاید این کار خیلی آسان به نظر برسد، اما تهیه یک رزومه کاری خوب که باعث شود یک کارفرما شما را برای مصاحبه کاری دعوت کند، کار خیلی سختی است.

پس از اینکه یک نسخه اولیه از رزومه خود تهیه کردید، نکات زیادی وجود دارد که به کمک آنها می توانید رزومه خود را بهتر کنید.

تعریف اعتماد به نفس و موانع سر راه آن

تعریف اعتماد به نفس و موانع سر راه آن

اعتماد به نفس را جزو اصلی ترین عوامل موفقیت می دانند اما به نظر شما معنای حقیقی آن چیست؟
 در طول شبانه روز بارها و بارها کلمه اعتماد به نفس و لزوم آن را از رسانه ها، همکاران و اعضای خانواده می شنویم. زمانی هم که کسی از ما دربازه میزان اعتماد به نفسمان می پرسد حتما جوابی داریم که موضوع را تایید یا انکار می کند. اما به راستی مفهوم اصلی اعتماد به نفس چیست؟
5روش کار آمد برای بیان نظرات و ایده های خود

5روش کار آمد برای بیان نظرات و ایده های خود

آیا همیشه برای بیان افکار و نظراتتان مشکل دارید؟ این روزها همه دوست دارند فقط حرف بزنند و گوش نمی‌دهند. در عصر امروز هیچکس دوست ندارد مثل سایه‌ای در اجتماع زندگی کند و بیان افکار و عقاید برای هرکس یک اولویت است.

اینکه بتوانید حرف‌هایتان را بزنید و مهمتر اینکه کسی باشد که به حرف‌هایتان گوش دهد حس عالی است. اما چطور می‌توانید به روشنی نظراتتان را بیان کنید و مطمئن باشید که به شما گوش می‌دهند؟

در زیر به چند عامل مهم برای کمک به شنیده شدن افکار و ایده‌هایتان اشاره می‌کنیم:
30 تفاوت آدمهای موفق با دیگران

30 تفاوت آدمهای موفق با دیگران


آدم های موفق خودشان را با افرادی كه با آنها هم فكر هستند، متحد می‌كنند. آنها اهمیت و ارزش قسمتی از یك گروه بودن را می‌دانند و می توان گفت آدم های موفق 30 فرق کلی با دیگران دارند که دانستن آنها بد نیست :

1. فرصت‌هایی را می‌بینند و پیدا می‌كنند كه دیگران آنها را نمی‌بینند.

2. از مشكلات درس می‌گیرند، در حالی كه دیگران فقط مشكلات را می‌بینند.

3. روی راه‌حل‌ها تمركز می‌كنند.

4. هوشیارانه و روشمندانه موفقیت‌شان را می‌سازند، در زمانی كه دیگران آرزو می‌كنند موفقیت به سراغ‌شان‌ آید.
چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل بیست و پنج)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل بیست و پنج)

مدیران درجه یک را استخدام کنید.

مدیران درجه یک کسانی هستند که اهداف خود را پیدا و آنها را اجرایی می کنند. آنها به راهنمایی های بزرگ احتیاجی ندارند و لزومی ندارند هر روز چک شوند. آنها کاری را انجام می دهند که یک مدیر باید انجام دهد. چنین مدیرانی همه کارها را خودشان برای خودشان انجام می دهند.

این افراد شما را از دست نظارت های سنگین خلاص می کنند. راهبرد خاص خودشان را دارند. وقتی تنهایشان می گذارید، شما را با حجم کاری که انجام داده اند، غافلگیر می کنند. نیاز به کنترل آنچنانی یا نظارت خاص ندارند.

حالا مسئله این است که چگونه چنین افرادی را چگونه کشف کنید؟! به پیشینه شان نگاه کنید. قطعا چنین افرادی حجم زیادی از کارهای پیشین خود را دارند. خودشان کاری را راه انداخته اند یا پروژه ای را به سرانجام رسانده اند. شما نیازمند کسی هستید که از چیزی را از همان آجر اول بسازد و خوب مراحلش را ببیند.
یافتن چنین افرادی باعث کار کردن بیشتر سایر اعضای تیم و مدیریت کردن کمترشان می شود.
چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل بیست و چهار)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل بیست و چهار)

رزومه یعنی مسخره بازی!

همه ما می دانیم رزومه گاهی می تواند تا سرحد یک یک جوک خنده دار باشد. رزومه زمانی خنده دار می شود که یک بزرگنمایی از همه آنچه نیست و پر از فعل های عملی باشد. فهرست عناوین و مسئولیت های شغلی در بهترین وضعیت باشند و سرشار از کارهایی باشد که هیچگاه انجام نشده اند. رزومه نویسی به این شکل هیچ فایده ای ندارد و از همه بدتر اینکه کاری بسیار ساده است و هرکسی می تواند رزومه ای پروپیمون تهیه کند.
خانم ها : روشهای اعتماد به نفس و موفقیت

خانم ها : روشهای اعتماد به نفس و موفقیت

برای خانم‌ها، توانایی همیشه منجر به اعتمادبه‌نفس نمی‌شود. دلیلش این است:

زنان موفق می‌دانند که در هر کار مردانه‌ای، گاهی خود را در شرایطی نامساعد می‌بینند. ممکن است دست‌کم گرفته شویم، مورد استفاده کمتر قرار گیریم یا حتی حقوق کمتر دریافت کنیم. تحقیقات نشان می‌دهد زنان باید در سطوحی به طور غیرعادی بالا کار کنند تا درمقایسه با همکاران مرد خود توانا به نظر برسند.
چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل بیست و دوم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل بیست و دوم)



آموزش راه سبقت از رقبا

شما می توانید تبلیغ کنید. کارمند فروش استخدام کنید. اسپانسر رویدادهای گوناگون شوید. اما در جریان باشید که رقیبانتان هم همین کارها را انجام می دهند. این کارها چگونه به سر پا بودنتان کمک می کند؟! به جای تلاش برای جلو زدن از رقیبانتان در تبلیغات، فروش و حمایت های مالی تلاش کنید آموزش دهید تا خود به خود یک قدم جلوتر باشید.
 

رقبایتان احتمالا به همه چیز فکر می کنند الا آموزش. اکثر کسب و کارها تمرکز خود را روی فروش و خدمات می گذارند، اما آموزش اتفاقی است که هرگز برایشان رخ نمی دهد. در واقع کاری را به مشتریانتان آموزش میدهید و آنها یاد میگیرند که به عنوان نمونه چگونه کارآفرین موفقی شوند. آموزش پایان پیوند به ظاهر ناگسستنی شما با روش های بازاریابی سنتی است.

 

 

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل بیست و یکم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل بیست و یکم)

ننویسید!

فکر می کنید چگونه باید  به ردیابی آنچه مشتریانتان می خواهند بپردازید؟! به حرفایشان گوش کنید، اما بعد آنچه می گویند را خیلی ساده فراموش کنید. باور کنید نیازی به دفترهای بزرگ و قطور، دیتابیس های عظیم یا بایگانی های پیچیده نیست.

آنچه مهم باشد و درخواست هایی که واقعا به کار مشتری می آید را شما بارها و بارها می شنوید و مشتریان مختلف در مقاطع گوناگون بهتان تذکر می دهند. پس می بینید که نیازی به یادداشت برداری و صرف انرژی و هزینه در این راه نیست.
6 سوال مهم که زندگیتان را دگرگون میکند

6 سوال مهم که زندگیتان را دگرگون میکند


چند سال پیش سردرگم شده بودم. احساس خستگی، ترس، تردید، اضطراب و شکست می‌کردم. در بن‌بست کاری گیر کرده بودم و از انتظارات جامعه به تنگ آمده بودم. نمی‌دانستم واقعاً باید با زندگیم چه کنم.
آنقدر برای خودم ارزش قائل بودم که بخواهم زندگیم را تغییر دهم اما نمی‌دانستم از کجا باید شروع کنم. روزها را با این امید می‌گذراندم که اوضاع تغییر کند--که بتوانم از زندگی که روحم دیگر تحمل آن را نداشت فرار کنم.

بدترین قسمت ماجرا اینجاست که من طوری زندگی می‌کردم که جامعه از من انتظار داشت. اینکه کار مطمئنی پیدا کنم و سخت کار کنم ، پله‌های ترقی را بالا بروم.
چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل بیستم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل بیستم)

ننویسید!

فکر می کنید چگونه باید  به ردیابی آنچه مشتریانتان می خواهند بپردازید؟! به حرفایشان گوش کنید، اما بعد آنچه می گویند را خیلی ساده فراموش کنید. باور کنید نیازی به دفترهای بزرگ و قطور، دیتابیس های عظیم یا بایگانی های پیچیده نیست.

آنچه مهم باشد و درخواست هایی که واقعا به کار مشتری می آید را شما بارها و بارها می شنوید و مشتریان مختلف در مقاطع گوناگون بهتان تذکر می دهند. پس می بینید که نیازی به یادداشت برداری و صرف انرژی و هزینه در این راه نیست.

بعد از مدتی که این درخواست ها از جانب مشتریان مختلف تکرار شد، شما به عنوان صاحب کسب و کار حتی اگر بخواهید هم نمی توانید این درخواست ها را فراموش کنید چون دیگر ملکه ذهنتان شده و در مغزتان حک شده است.

خاصیت مشتریان دراین زمینه این است که مثل یادآور برای شما عمل می کنند و هر چند وقت یکبار درخواست های خودشان را مطرح می کنند تا شما از یاد نبرید که انتظارشان چیست.

آنها دقیقا به شما نشان می دهند که باید در مورد چه چیزهایی نگران باشید و در ارتباط با چه مسائلی نیاز به صرف وقت و انرژی زیادی نیست.

اگر آنها درخواستی را مطرح کردند و شما بعد از مدتی آن را فراموش کردید، بدانید آن درخواست چندان مهم نبوده چون نه از جانب خود آنها و نه از جانب سایر مشتریان تکرار و یادآوری نشده است.

درخواست مهم هیچگاه فراموش نمی شود بلکه به جای آن هر چند وقت یکبار تکرار می شود.
چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل نوزدهم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل نوزدهم)

 

 

نه بگویید

بله گفتن کار بس راحت و آسانی است. بله گفتن به هر چیزی که بهتان پیشنهاد می شود، دست رد نزدن به سینه هر آنچه ازتان درخواست می شود و خلاصه جواب مثبت دادن به همه چیز. این روند باعث ایجاد کوهی از بله ها می شود که شما به دست خود ساخته اید و آنچه حتما  و واقعا باید انجام دهید به سادگی در پشت این کوه پنهان می شود. یاد بگیرد نه بگویید،حتی به ایده هایی که از هر نظر ایده آل به نظر می رسند. از قدرت نه گفتن به الویت های خود سر و سامان دهید.

مطمئن باشید کم پیش می آید که از نه گفتن حسرت بخورید. بسیاری از مردم نه نمی گویند چون رویارویی برایشان خوشایند نیست. اما پاسخ جایگزین نه که همان بله است به مراتب وضعش بدتر است. این مسئله به مثابه یک ارتباط است: تمام کردن ارتباط با یک نفر کار سختی است اما ماندن در آن وضعیت تنها به این خاطر که جرات این کار را ندارید، وضعیت به مراتب دردناک تری است. سعی کنید با ناخوشایندی های مختصر رویارویی خودتان را وفق دهید تا از حسرت همیشگی دور باشید.

 

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل هجدهم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل هجدهم)

در رقابت کم بگذارید

عقل سلیم میگوید برای شکست رقیب همواره باید یک پله از او بالاتر باشید. اگر او چهار ویژگی دارد، شما باید دست کم 5 ویژگی را دارا باشید. اگر او 20 هزار دلار هزینه می کند، شما باید 30 هزار دلار خرج کنید.

این نوع رقابت در واقع جنگ سردی است که پایانی جر مرگ ندارد. این راه به ترکستان است و پایانی برایش متصور نیست، مگر مرگ کسب و کاری که با هزار امید و آرزو بنایش کرده اید، چون نه تنها هیچ هدفی جز از میان برداشتن رقیب به هر قیمتی ندارد، بلکه مقدار زیادی پول، زمان و انرزی را هم تلف و حیف و میل می کند.

ضمنا این رویه باعث می شود شما همیشه در موضع دفاعی بمانید و چیزی برای حمله کردن نداشته باشید.شرکت هایی که در موضع دفاعی هستند نمی توانند اندیشه ای رو به جلو داشته باشند، چون تنها می توانند به آنچه قبلا رخ داده فکر کنند و پیرو باشند.

پس چه باید کرد؟! آیا می توان با تلاش کمتر نسبت به رقیب هم او را شکست داد؟! مسائل ساده را حل کنید و مشکلات موی دماغ، سخت و ناخوشایند را به رقیب واگذار کنید. به جای اینکه یک پله بالاتر باشید، یک پله پایینتر بیاید. به جای اینکه بیشتر از او تلاش کنید، کمتر سعی کنید.
چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل هفدهم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل هفدهم)

محصولتان را خاص کنید

اگر در کارتان موفق شوید، دیگران حتما سعی خواهند کرد که از روی دست شما کپی کنند. اصلا این بخشی از زندگی است. اما از آنجاییکه هر کاری راهی دارد، این معضل هم راه حل مخصوص به خود را دارد: خودتان را بخشی از محصول یا سرویسی که ارائه می دهید کنید. به نوعی می توان گفت کارتان را مارکدار کنید.

آنچه فکر می کنید می تواند منحصر به فرد باشد را به محصول یا سرویس خود تزریق کنید. محصول یا خدمتی را ارائه دهید که کسی غیر از خودتان نتواند به فکر ارائه اش بیفتد. در واقع خودتان را جزئی از محصول کنید. اینطوری کپی کردن غیرممکن می شود. مثلا برندی مثل Zappos به این خاطر به اینجا رسیده که کارمند بخش خدمات پس از فروش آن اجازه دارد که حتی به مدت طولانی هم با مشتری حرف بزند و مشکلاتش را بشنود. مدیرعامل و کارمندان مرکز تماس راه و مسیرشان از هم جدا نیست و همه در یک مسیر حرکت می کنند. در واقع مدیرعامل و مقامات خود را جدا از بقیه نمی دانند.

جالبترین نکته اما این است که کارمندانی که می خواهند کار خود را در Zappos شروع کنند، موظف هستند تا اول به مدت چهار هفته به تلفن ها جواب دهند و در بخش انبار کالا کار کنند.


 
چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل شانزدهم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل شانزدهم)

تصمیم های کوچک بگیرید
گرفتن تصمیم های بزرگ سخت و تغییر آنها هم مثل گرفتنشان سخت است. وقتی تصمیم بزرگی می گیرید، گرایش بیشتر به این سمت است که بر درست بودن تصمیم اصرار داشته باشید، هر چند که در واقعیت اینگونه نباشد و تصمیم غلطی گرفته باشید.

دیگر بی طرف نیستید. وقتی پای نفس و غرور به میان می آید، نمی توانید ذهنیت خود را تغییر دهید. آرمانی چون حفظ اعتبار و آبرو، آرزوی یک تماس تلفنی درست و بی نقص را تحت الشعاع خود قرار می دهد.
چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل پانزدهم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل پانزدهم)

پیش بینی هایتان خیلی زننده است!

همه ما پیشگوهای خوفناکی هستیم! فکر می کنیم می توانیم حدس بزنیم که کاری چقدر زمان می برد، آنهم در حالیکه هیچ ایده ی واقعی ای نداریم. ما همه چیز را در بهترین حالت و شرایط ممکن و بدون تغییراتی که اتفاقا اجتناب ناپذیر هستند، می بینیم.

واقعیت هرگز با سناریوهای "همه چی آرومه" جور نیست. به همین خاطر پیش بینی هایی که بعضا هفته و ماه و سال آینده را هم حدس می زنند، همه رویایی بیش نیستند. واقعیت این است که هیچ یک از ما از آینده خبر نداریم و باید این موضوع را بپذیریم.
چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل چهاردهم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل چهاردهم)

بردهای سریع و دم دستی

حرکت های آنی، انگیزه ها را تقویت می کنند. چنین حرکت هایی ادامه مسیر را ممکن می کنند، بدون اینکه شما بتوانید راه دیگری بروید.

اگر انگیزه ای برای آنچه انجام می دهید را نداشته باشید، طبعا کار به خوبی پیش نخواهد رفت. راه انجام حرکت های آنی این است که کاری را انجام دهید و بعد به مرحله بعدی بروید و در واقع متوقف نشوید.

هیچکس دلش نمی خواهد در مسیر یک کار بی سرانجام و بدون چشم انداز دقیق قرار گیرد. در واقع قرار گرفتن در چنین وضعی نتیجه ای جز درجا زدن و حتی سوختن و از بین رفتن تدریجی ندارد.

برای اینکه گرفتار بی انگیزگی نشوید، خود را به دستیابی به پیروزی های سریع و دم دستی عادت دهید. هر چه پروسه انجام یک کار طولانی تر شود، احتمال ثابت قدم ماندن تا پایان کار کمتر می شود.

هیجان، حاصل انجام کار و شریک کردن مشتری در نتایج آن است. برنامه ریزی کردن سالانه خیلی کسل کننده است. البته اگر کارتان طوری است که مجبور به انجام پروژه های بلند مدت هستید، در بازه های زمانی کوتاه مدت مثلا ماهانه یا دو هفته یکبار برای خودتان هدف بگذارید و وقتی به آن رسیدید، خود را پیروز بدانید.

پیروزی های کوچک فرصت جشن گرفتن و داشتن خبرهای خوب را به شما می دهد و این یعنی انرژی و انیگزه دادن به تیم همکاران و البته مشتریان.

پس از خود بپرسید: "در دو هفته چه کاری را می توانم به سرانجام برسانم؟!" و بعد آن را انجام دهید و به مشتری خود اجازه دهید به دستاورد شما دست یابد.

هرچه محصول یا کار نهایی شما زودتر به دست مشتری برسد، برای شما نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت.
چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل سیزدهم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل سیزدهم)

جلسه یعنی سم!

بدترین وقفه و فاصله ای که می تواند در کار بیفتد، برگزاری جلسه است. دلیلش هم کاملا واضح است:

محتوای جلسه معمولا فقط حرف و مفاهیم انتزاعی است و چیز واقعی ای در آن وجود ندارد.

جلسه یک هنر بیشتر ندارد و آن هم انتقال میزان ناچیزی از اطلاعات در هر دقیقه است.

جلسه در واقع راهی است که ما را به ترکستان می برد و هیچ مقصد و حاصل مشخصی ندارد.

جلسه اساسا نیاز به آمادگی کامل دارد و نکته این است که معمولا زمان کافی برای به دست آوردن آمادگی کامل وجود ندارد.

جلسه اغلب آنچنان مبهم و سردرگم کننده است که نمی توان هدف و دستاورد آن را مشخص کرد.

جلسه اغلب دست کم یک فرد کوته نظر را در خود جای داده که بدون تردید همه ارداه اش را جمع کرده تا وقت دیگران را با حرف های صد من یه غاز بگیرد.
چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل دوازدهم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل دوازدهم)

برای نپرسیدن همیشه وقت هست
خیلی ساده است که سرتان را پایین بیندازید و بدون توجه به آنچه در اطرافتان می گذرد، تنها و تنها به کارهایی برسید که فکر می کنید، نیاز است انجامشان دهید. از طرفی سر را بالا گرفتن و در مورد چراها پرسیدن کاری بس سخت به نظر می آید.

این چند سوال مهم را از خودتان بپرسید تا مطمئن شوید آنچه انجام می دهید، همان است که باید انجام شود: برای چه این کار را انجام می دهید؟! تا به حال کاری را انجام داده اید که دلیل و چرایی آن را ندانید؟! یا اینطور هم می توان در نظر گرفت که فلانی گفت این کار را انجام بده و من هم به حرفش گوش کردم! همین یک جمله برای درک اهمیت پرسش کافیست.

دانستن پاسخ پرسش هایی چون برای چه می خواهم این کار را انجام دهم؟! سود و ضررش کجاست؟! چه انگیزه ای در پس این کار پنهان شده و غیره بهتان کمک می کند تا نفس و ماهیت کار را هرچه بهتر درک کنید.
چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل یازدهم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل یازدهم)

محصولات جانبی را بفروشید

وقتی محصولی تولید می کنید، حتما یک محصول دیگر را هم در کنارش باید داشته باشید. در واقع نمی توانید تنها یک محصول تولید کنید چون هر محصولی یک سری محصولات یا خدمات جانبی هم دارد. ذهن های کسب و کاری هوشیار و خلاق چنین محصولات یا خدمات جانبی ای را کشف می کنند و فرصت های اینچنینی را از دست نمی دهند.

در صنعت چوب پسماندهایی چون زباله، خاک اره، تراشه و چوب خرد شده هم به فروش می رسد تا در ساخت محصولاتی چون شومینه های مصنوعی، بتن، سوخت و غیره مورد استفاده قرار گیرند . چه سود دلچسبی!

 
چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل دهم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل دهم)

 

 

بروی تغییرناپذیرها تمرکز کنید

 


بسیاری از شرکت ها دنبال پیدا کردن آخرین مدهای روز هستند. آنها در پی دستیابی به تازه ها و داغ ها هستند و از آخرین و تازه ترین روندها و فناوری ها پیروی می کنند. اما آنها باید بدانند که کارشان اشتباه و احمقانه است.

چنین شرکت هایی به جای تمرکز روی ذات و متن، به حاشیه ها و شاخ و برگ ها توجه نشان می دهند.

در واقع این یعنی توجه نشان دادن و بزرگ کردن چیزهایی که به راحتی و مدام تغییر می کنند و همزمان بی اهمیت کردن آنچه دائمی و همیشگی است. هسته اصلی کسب و کار اساسا باید روی آنچه که تغییرناپذیر است، بنیانگذاری شود. تغییرناپذیر هم یعنی چیزی که مردم هم الان می خواهند و هم ده سال دیگر. پس روی چنین نیازهایی باید سرمایه گذاری کرد.

 

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل نهم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل نهم)


تا کنون 8 فصل از سری مباحث (چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم ) را برای شما گفتیم امروز فصل نهم را برای شما ورق خواهیم زد با ما همراه باشید

پیشنهاد ما به شما این است که خواندن این رشته گزارش ها را از دست ندهید

توجه داشته باشید برای دیدن ادامه مطلب عضویت در سایت الزامیست پس قبل از دیدن ادامه مطلب لطفا ؛ حتما ،  در پرتال پاتوق ایرانیان عضو شوید


چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل هشتم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل هشتم)

محدودیت های را به آغوش بکشید

"من به اندازه کافی زمان، پول، آدم و تجربه ندارم." ناله ها و شکایت ها را خاتمه دهید، لطفا! هرچه کمتر بهتر."

محدودیت ها مزیت است. منابع محدود شما را مجبور می کند با چیزهایی که واقعا نیاز دارید پیش روید و خلاقیت در وجودتان رشد کند.

آیا سلاح هایی که زندانیان را با صابون و قاشق ساخته اند را دیده اید؟ آنها با چیزی که در دست داشتند، شروع به ساخت کردند.البته منظور این نیست که شال و کلاه کنید و کسی را با اسلحه بزنید. موضوع این است که می توانید با حداقل ها چیزهای خیره کننده ای بسازید.

نویسندگان معتقدند که از محدودیت ها برای بروز خلاقیت استفاده کنید و این یعنی ساخت یک محصول کوچک خیلی بهتر از یک کالای بزرگ بی ارزش است.
چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل هفتم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل هفتم)

خب، رسیدیم به استارت آپ. استارت آپ نوعی کسب و کار است که توجه زیادی را می طلبد (این امر به ویژه درباره شرکت های فناوری صدق می کند).

استارت آپ را می توان یک موقعیت جادویی دانست که در آن هزینه ها مشکل شخص دیگری است. اینجا جایی است که مزاحمی به نام درآمد هیچگاه معضل نمی شود و می توانید پول دیگران را هزینه کنید، تا زمانیکه راهی برای مالکیت بر آن بیابید. اینجا جایی است که قوانین چارچوب کسب و کار به کار نمی آید.
 

تنها یک مشکل برای استارت آپ وجود دارد و آن اینکه استارت آپ بیشتر شبیه افسانه است. واقعیت این است که همه کسب و کارها، چه قدیمی و چه جدید، به دست یک سری قوانین اقتصادی و نیروی های بازار یکسان مدیریت می شوند

.

 

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل ششم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل ششم)

چشم انداز داشتن غیر ممکن است

دنیایی تفاوت است بین یک اعتقاد صادقانه با چشم اندازی قراردادی که نشان دهد به چه اعتقاد دارید. ما می دانید و شما هم می دانید که عبارت "ارائه کننده بهترین خدمات" برای چسباندن روی دیوارها درست شده و اصولا با دنیای واقعی فاصله دارد.

تصور کنید در دفتر یک شرکت خدمات خودرو ایستاده اید؛ اتاقی سرد با کف پوش های کثیف و کانتر خالی. در همین حین با کاغذی پاره و پوره مواجه می شوید که روی دیوار اتاق نصب شده است: ماموریت ما ارائه خدمات در حوزه  اجاره، لیزینگ و فروش خودرو و تمامی خدمات مرتبط با بهترین کیفیت می باشد و در انجام این کار به فکر خدماتی فراتر از انتظار هستیم. تلاش ما این است که وفاداری مشتریانمان را با ارائه خدماتی فراتر از تعهدمان افزایش دهیم و تجربه ای ماندگار برای آنها به جا بگذاریم. ما باید به کارمندانمان جهت خدمات بهتر به مشتری انگیزش دهیم و ...
 

و شما در حالیکه این جملات را می خوانید با خود فکر می کنید چه کسی قرار است این خدمات را به من بدهد و حس می کنید این جملات از دنیای واقعی که در آن قرار گرفته اید کاملا فاصله دارد

این مطالب برای اعضای محترم سایت گذاشته شده است لطفا برای مشاهده ادامه مطلب عضو سایت شوید .

 

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل پنجم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل پنجم)

کسب و کار شخصی و درآمد مستقل داشتن آرزوی خیلی هاست. بسیاری از مردم در سراسر جهان رویای داشتن شرکتی بزرگ با کارمندان بسیار و ریاست بر آن را در سر می پرورانند اما خبر ندارند که با یک شرکت کوچک و تعداد محدودی کارمند هم می توان موفق شد.

 داستان این مجموعه گزارش درباره شرکتی نه چندان بزرگ اما بسیار موفق است که با تکیه بر اصولی که از نظر منطقی چندان درست به نظر نمی رسند به درآمدهای میلیونی رسیده است.

 

پیشنهاد ما به شما این است که خواندن این رشته گزارش ها را از دست ندهید

لطفا برای مشاهده ادامه مطلب عضو سایت شوید

 

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل چهارم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل چهارم)


حرکتی مثبت در جهان انجام دهید

اگر می خواهید کاری فوق العاده انجام دهید باید خودتان حس کنید کارتان متفاوت است و تاثیر مثبتی در جهان اطرافتان دارد و تازه خودتان هم نقش مهمی در آن دارید.

این بدان معنا نیست که مثلا موظفید علاج سرطان را بیابید تا کارتان بزرگ و فوق العاده باشد، بلکه کافی است به اندازه تلاش تان احساس ارزش کنید

این مطالب برای کاربران سایت طراحی شده است لطفا برای مشاهده ادامه مطلب عضو شوید با تشکر.

 

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل سوم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل سوم)

 

 

کسب و کار شخصی و درآمد مستقل داشتن آرزوی خیلی هاست. بسیاری از مردم در سراسر جهان رویای داشتن شرکتی بزرگ با کارمندان بسیار و ریاست بر آن را در سر می پرورانند اما خبر ندارند که با یک شرکت کوچک و تعداد محدودی کارمند هم می توان موفق شد.

این مطالب برای کاربران سایت در نظر گرفته شده است لطفا برای مشاهده ادامه مطالب عضو شوید

 

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل دوم)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل دوم)

فنون مبارزه

فراموش کردن دنیای واقعی

این کار در دنیای واقعی جواب نمی دهد! این پاسخی است که شما از اغلب آدم ها هنگام صحبت از ایده های جدید خود می شنوید.

دنیای واقعی جای کسل کننده ای برای زندگی است؛ جاییکه ایده های جدید، راهکارهای بدیع و مفاهیم تازه در آن جایی ندارد. جایی که ضرب المثل خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو در آن ستوده می شود!

اگر نگاهی دقیق به این دنیای واقعی بیندازید مناظر کسالت بار آن را خواهید دید. خواهید دید که ایده های بدیع جایی در آن ندارد و کسی در آن آماده دگرگونی نیست.

و بدتر اینکه آنها می خواهند شما را در چاله ای که خودشان زندگی می کنند فرو برند. اگر سرشار و جاه طلب باشید سعی می کنند بهتان بقبولانند که ایده هایتان نشدنی است و زمان را بابتشان به هدر ندهید.

توجهی به آنها نکنید. ممکن است دنیا برای آنها با همین واقعیت ها باشد اما این به آن معنا نیست که شما مجبورید در دنیای آنها زندگی کنید.
چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل اول)

چگونه میتوانیم کسب و کارمان را دگرگون کنیم (فصل اول)

کسب و کار شخصی و درآمد مستقل داشتن آرزوی خیلی هاست. بسیاری از مردم در سراسر جهان رویای داشتن شرکتی بزرگ با کارمندان بسیار و ریاست بر آن را در سر می پرورانند اما خبر ندارند که با یک شرکت کوچک و تعداد محدودی کارمند هم می توان موفق شد.

از این پس قصد داریم در سلسله گزارش هایی به تبیین اصولی تازه و نو درباره کسب و کار بپردازیم تا کاربران گرامی سایت پاتوق ایرانیان بتوانند با دید بازتری درباره کسب و کار خود تصمیم بگیرند.
5 قانون برای رسیدن به موفقیت فوری

5 قانون برای رسیدن به موفقیت فوری

همه ما خواهان موفقیت هستیم. موفقیت در تحصیل،کار، ازدواج،دوستی و.... همچنین موفقیت را سریع می خواهیم. اگربه آن برسیم خوشحالیم و اگر نه ناراحت.

به دستیابی به موفقیت نیازمند تلاش و برنامه ریزی است اگر اصول و قوائد آن را رعایت کنید حتی اگر به منظورتان هم نرسید ازتلاشتان لذت خواهید برد و نزد وجدانتان سربلند می شود. در ادامه در سایت پاتوق ایرانیان برخی از قوانین موفقیت را خواهیم دید :
6 مانعی که نمیگذارند ما به شغل دلخواهمان برسیم

6 مانعی که نمیگذارند ما به شغل دلخواهمان برسیم

همه ما درزندگی هدف ها و آرزو هایی داریم برخی از این هدف ها در دسترس هستند و به اصطلاح اهداف کوتاه مدت گفته می شوند و برخی هم طولانی مدت و یا حتی غیر قابل دسترس!

درپرتال پاتوق ایرانیان خواهیم خواند،یکی از مهمترین این اهداف و آرزوها داشتن یک کار متناسب با توانایی ها و مهارت هایمان است که با انجام آن احساس آرامش برسیم و نیازهای روزمره مالی مان هم برطرف شود اما هر از چند گاهی با وجود همه تلاش هایمان به آنچه که می خواهیم و یا اینکه فکر می کنیم لیاقتش را داریم نمی رسیم اما به راستی چرا؟ آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید چرا به جایگاهی که باید نمی رسم؟ دراین گزارش تلاش کردیم به برخی از این سوالات پاسخ بدهیم.
جلسه چهل و پنجم/ چرا زندگی سخت است؟

جلسه چهل و پنجم/ چرا زندگی سخت است؟

دوستان عزیز در جلسه گذشته پیرامون نماز صحبت هامون رو تمام کردیم.
خب در این جلسه قرار شد در مورد فلسفه رنج و سختی صحبت کنیم.


تا حالا دندون پزشکی رفتید ؟
اول دکتر چند تا سوزن میزنه تو لثه تون ، بعد اون مته رو میگیره ، بعد دندون رو میکشه ، بعضی وقتا از شدت درد دسته های صندلی رو محکم فشار میدیم ، اشک تو چشمامون جمع میشه ، آخرش هم پنبه ها رو می چپونه تو دهنمون !


خب ، چرا نمیزنین تو گوشش ؟ چرا داد و هوار نمی کنید ؟ این همه درد رو تحمل کردید ، این همه سوزن و آمپول و مته و انبر و ... خب اعتراض کنید بهش ! چرا اعتراض نمی کنیم ؟
تازه میخوایم بیایم بیرون میگیم ، آقای دکتر ببخشید وقت بعدی کی هستش ؟!


برای اینکه درسته که ظاهر کار درناکه ولی باطن کار خوبه ، باطن کار شفا و سلامت است ، ظاهرش درده.
نمی خوایم خیلی موحد و خداشناس بشیم ، خدا رو به اندازه "دندانپزشک" قبول داشته باشید.
به دکتر اعتراض نمی کنیم چون می دونیم این درد فلسفه داره و منجر به بهبود میشه ، میدونیم یه حکمتی داره ، خب خدا هم حکیم است ، اصلا قبلا هم به دکتر می گفتند حکیم. یعنی کارهای او از روی حکمت است.


 
 جلسه چهل و چهارم/ تکمیلی ؛ نماز - 3

جلسه چهل و چهارم/ تکمیلی ؛ نماز - 3


چرا نماز رو عربی بخونیم ؟
دلیل اول : کلام ، کلام محبوب است ، این نماز به زبان عربی همانی است که خدا گفته. خیلی متفاوته اونچه که خدا گفته با اونچه که ما ترجمه می کنیم ، "بسم الله الرحمن الرحیم" کلام خود خداست ، به نام خداوند بخشنده مهربان ، ترجمه ی ماست که خیلی فرق داره با اون چیزی که خدا فرموده.


میخوایم بهش بگیم ما تو رو دوست داریم ، با همون عباراتی که خودت فرمودی ، چون دوستت داریم.
به عشق های زمینی نگاه کنیم ، اگه مثلا دخترخانم به آقا پسری بگه : ببین هر وقت به من میگی مهربون انقدر خوشحال میشم ، اصلا کلی ذوق می کنم !
این پسره دیگه روزی 3 هزار بار میگه سلام مهربون چطوری مهربون ؟ اس ام اس میزنه مهربون ، همه اش به دختره میگه مهربون ، چرا ؟ چون معشوقش اینجوری می پسنده ، خب این نماز به زبان عربی چیزی است که خدا گفته و خدا می پسنده.